Kurslitteratur är roligt

Igår beställde jag de böcker jag ska ha till min distanskurs i höst.
"Dansk som nabosprog" och romanen "Kunsten at græde i kor" (som jag tydligen ska ta mig igenom då, och förhoppningsvis förstå med).

Innan har jag inte riktigt tagit in att det verkligen är plugga jag ska göra, men då så slog det mig plötsligt och jag kan verkligen inte vänta tills det blir september och jag för börja, ungefär.
Har kommit på att jag älskar att plugga. Det lilla kruxet är bara att jag hatar att ha en skola som jag måste gå till på bestämda tider. Så distans funkar ju bra så länge iallafall.

För övrigt så har jag fortfarande sommarlov, vilket betyder att jag bara segar runt hela dagarna i stort sett.
I helgen var det fest för hela slanten. Det var planerat hyfsat lugn hemmafest på fredagen och det blev det också, ända tills nästan alla bestämde sig för att vi skulle dra till Etage eftersom det var gratis inträde via Facebook. Så det var med väldig bävan vi åkte dit, dels för att det var fredag och dels för att det redan var bestämt sen innan att vi skulle dit på lördagen. Men vi dansade så det stod härliga till fastän det bara var ett dansgolv öppet och musiken lämnade en hel del övrigt att önska.
Och på lördagen var vi tillbaka med lite större förhoppningar på musiken och med en lätt pinsam känsla. Etage två dagar i rad? Vi är ju inte 18 längre, haha. Men vi överlevde och det var bättre musik än dagen innan, plus två dansgolv.
Eh, ja. Det var det. Helgen som kommer blir det kräftskiva. Det roliga är dock att de flesta inte ens har smakat kräftor och samtalsämnet den senaste helgen var vilken sprit det skulle drickas. Så det kanske mer ska kallas spritskiva, haha.

Kommentarer
Postat av: Andrea

HAHA! hoppas du har några bra nubbelåtar på lager. verkar som du kan behöva dem ;)



och VEM gillar att plugga egentligen?! Du kanske också ska följa med mig på undersökning? ^^

2010-08-19 @ 21:29:36
URL: http://fromatoj.blogg.se/
Postat av: Linnea

Jag brände tusen lax på kurslitteratur häromveckan, skojjigt!

2010-09-03 @ 23:11:07
URL: http://sweetaprilfools.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0