Hjärtligt

I förmiddags (när jag egentligen borde ha räknat matte men inte alls hade någon lust till det) tittade jag ut genom fönstret och såg att det snöade. Nu känner jag hur intresse-smurfarna hemma hos er börjar dansa limbo, men det såg inte ut som vanligt snö.

Det såg ut som små, små bolmullstussar som strösslades från himlen och sakta, sakta föll ner mot marken. Som om de egentligen inte ville landa och därför drog ut på det så lång tid som möjligt.

Detta måste jag ta kort på! utbrast jag och sprang efter kameran. Såklart gick det inte att fånga känslan på kort, vad hade jag väntat mig liksom.





Sen ställde jag mig och lagade en lasange bara för att förhala pluggandet lite längre. Bra där!

Jag och mamma tog en sväng till stan och fixade några ärenden och kom på att det ju faktiskt är alla hjärtans dag idag, så vi gick in på ett konditori och köpte oss en liten hjärtkaka. Man lär ju fira på något sätt!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0